• Spennende utviklingsarbeid i Trollskogen!

Trollskogen er så heldige og ha fått innvilget støtte for kompetanseutvikling i barnehagen gjennom regionale kompetansemidler. (Rekomp)
    Barnehagen skal hele tiden arbeide for barnets beste, og vi har plikt til å utvikle oss på bakgrunn av nyeste forskning. Dette er det engasjerte personalet i Trollskogen opptatt av, og akkurat nå er vi inne i et spennende utviklingsarbeid i samarbeid med NLA.

• Årsplan 2023-2026

Årsplanen skal vise hvordan barnehagen vil arbeide for å omsette rammeplanens formål og innhold med lokale tilpasninger til pedagogisk praksis.

• Årskalender 2023 - 2024

Her er årskalenderen for barnehageåret 2023 - 2024. Her vil dere finne oversikt over ulike aktiviteter og planleggingsdager.

• Vedtekter

Vedtektene til Trollskogen barnehage blir vedtatt på årsmøte.

• Inkluderende barnehagemiljø

1.januar 2021 fikk barnehagen et nytt regelverk for barnehagemiljøet. Den nye loven skal sørge for at alle barn får en trygg og god barnehagehverdag. Dette tar Trollskogen barnehage på største alvor. Vårt mål har alltid vært å skape en trygg og inkluderende hverdag for alle barn.

• Hvem er Trollskogen?

Vi ønsker at Trollskogen Barnehage skal være et spennende sted hvor barn gleder seg å komme til. Et
    sted som lever og syder av latter og hygge. Vi ønsker oss en barnehage der lek, fantasi og drømmer
    får utfolde seg hånd i hånd med utforsking, eksperimentering og læring. En” trollskog” full av
    eventyr, undring, drama, sang, musikk og fortelling.

• Satsningsområde - DUÅ

Hele personalgruppen i barnehagen er kurset i skole- og barnehageprogrammet. Vi er nå godt i gang med implementeringsarbeidet, dette barnehageåret er hovedfokuset vårt sosial og emosjonell coaching.

I Trollskogen barnehage skal vi møte barnas kognitive, sosiale og emosjonelle behov.
    Gode relasjoner gjør at barnet ønsker din oppmerksomhet som er viktig for å snu uønsket atferd.